Sem spada vse kar ni 4x4 terensko vozilo.
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki
#1203
Z motorji nimam veliko izkušenj. Iskreno. Mali servis, kot ga radi poimenujemo, je bil do tega trenutka višek mojega udejstvovanja v motornem prostoru. No, razen menjave hladilnika vode, vmesnega hladilnika ter ostalih malenkosti. Se pa še nikdar nisem lotil česar večjega. Do reševanja problematik z motorjem sem vedno gojil dobro mero strahospoštovanja. In verjetno je tako tudi prav. Nesmiselno bi se bilo na daljšem potovanju zanašati na motorni sklop, ki je bil zaradi neznanja in laične roke sestavljen nepravilno.
Pa vendar. Tako znanje se lahko priuči. Tako znanje na daljšem potovanju predstavlja dodano vrednost in nas lahko reši vlečne službe. Če temu priložimo še željo, potem je projekt obnove motorja smiseln, kajne? Ali pač?

Seveda je.
Kjer je želja, je tudi pot.

Izbira agregata, ki bi ustrezal mojim željam, se je najprej nagibala v smeri BMW M57 turbodizelskega motorja. Če sem povsem iskren, z omenjenim ni prav nič narobe in bi predstavljal enkratno izbiro. Gre modernejši dizelski motor, ki uporablja common rail direktni vbrizg goriva. Glede na prebrano je zanesljiv in ne porabi preveč goriva. Gre za precej priljubljeno izbiro, ki nato pogosto roma v motorne prostore Defenderjev ter Patrolov.
Vendarle pa sem izbral drug agregat. Mercedes OM606, ki na spletu često figurira pod nazivom "superturbodiesel". Gre za klasičen turbodizelski motor s predkomorami. Tudi to je, glede na prebrano, zanesljiva izbira. Prikupil se mi je z dejstvom, da lahko nanj namestimo mehansko pumpo iz sestrskega OM603 agregata. Tako lahko odkrižamo vso elektronsko zaledje. Ena težava manj, kajne?

Odločitev je padla. Sledilo je iskanje agregata.
Najprej sem iskal lokalno. Tukaj mi motorja ni uspelo najti. Pravzaprav je izbira skorajda neobstoječa. Še posebej, če se kot jaz, bolj nagibaš k nakupu agregata in ne celotnega avtomobila. Zaradi omenjenega sem bil iskanje primoran poširiti. Prodajalca mi je uspelo najti v Facebook skupini OM 606 Superturbo. Bil je iz Italije. V kolikor ne bi bili sredi epidemije bi se verjetno odpravil na ogled, vendar tokrat to ni bilo mogoče. Dogovorila sva se za nekaj slikovnega ter tekstovnega gradiva. To pa je bilo v bistvu to.
Prejel sem naslednje:







Motor je bil še vedno v avtomobilu. 158 000 prevoženih kilometrov. Bojda. Z vsemi dodatki. Prodajalec ga je demontiral šele po dogovoru. Dogovorila sva se za ceno 600€ ter opcijo, da oba preveriva ponudbe večih ponudnikov dostave ter izbereva cenejšo. Slednje se je izkazalo za težjo nalogo, saj pravzaprav večina ponudnikov ni želela dostaviti tako velikega tovora. Na koncu je za ceno 265€ dostavo prevzel GLS, pa čeprav so sprva trdili, da ne vršijo mednarodne dostave palet.
Prodajalec je motor zapakiral in mi, pred predajo dostavni službi, prijazno posredoval nekaj fotografij:



Paleta je do mojih vrat pripotovala v 10 dneh. Sprva je sledil manjši šok. Prodajalec za pošiljanje ni izbral najboljše palete. No, vsaj dostavna služba je pod njegovo skropucalo podložila svojo paleto. Motor se tako ni celotno pot vlekel po tleh. Več povedo slike:



Na koncu se je vendarle vse izteklo dobro. Motor je bil brez vidnih poškodb.



Obnova motorja. Tri. Štiri. Zdaj!
jeza je všeč
[Reddit] Overlanding

https://www.reddit.com/r/overlanding/comments/o942[…]

[Reddit] Land Cruisers

https://www.reddit.com/r/LandCruisers/comments/o70[…]

[Reddit] Direktno iz delavnice

https://www.reddit.com/r/Justrolledintotheshop/com[…]

[Reddit] 4x4

https://www.reddit.com/r/4x4/comments/oak80v/my_tr[…]