Predstavite nam obnovo ali predelavo vašega vozila.
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki
#351
Po 2 letih mobilnosti s super praktičnim in preprostim hatchbackom sem spet prešel na terensko vozilo. Naj se popravim, 2 leti sem se prepričeval, da bo bolje, če imam prevozno sredstvo, ki je poceni in praktično. Potem pa sem si, kot v reklami, rekel, da se cenim in si spet nabavil terenca :lol:
Gre za dolgo izvedenko Patrola 3.0 GR (Y61) DI, letnik 2001. Avto spada še med prvo serijo - to so tisti 3.0 motorji s premajhnimi oljnimi kanali, ki lastnika radi 'poveselijo' s kakšno aerodinamično luknjo na (najpogosteje) 3. in 4. batu. Zaradi tega se jih je v tujini oprijelo ime 'grenade' - granata. Motorji so bili zasnovani s premajhno kapaciteto olja v karterju, zaradi česar je ob bolj zahtevni vožnji vso olje prešlo v zgornji del motorja, karter pa je bil praktično suh. Nissan je omenjeno reševal s krajšanjem merilnih šipk.
Kakorkoli, 3.0 je vseeno lahko zanesljiv motor, le paziti je potrebno nanj.

Pa da potisnemo črnogledost vstran... to je moj hotel Ritz, moj titanik. Zaradi velikosti seveda, tako luksuzen pač ni :lol: Avto se je ob nakupu peljal lepo, lastniki so delovali kot da so zanj skrbeli zgledno in pedantno. Šasija in pod karoserije sta sicer potrebna nove preplastitve, vidna je precejšna površinska rja, vendar brez gnilobe.

Slika

Slika

Preden preidem na 'offroad' dodatke bi rad nekaj časa in denarja posvetil zanesljivosti avtomobila. Tako sta v prvi vrsti merilnika EGT (temperature izpušnih plinov) ter pritiska turbine. Slednji, da je možno identificirati prekomerni pritisk, tj. overboost, EGT pa da lahko glede na temperaturo rangiram svojo vožnjo in preprečim pregrevanje, ki je poglavitni razlog za pojav granate.
Nabavil sem Prosport digitalna merilnika in si 3d natisnil nosilca. Par slikic:

Slika

Slika

Slika

Slika

Sprva me je bilo ob montaži strah, da bodo merilniki na tem mestu ovirali moj pogled, vendar ga ne. Na sliki vse skupaj izgleda veliko bolj moteče.

Sledila je menjava vmesnega hladilnika ali intercoolerja. Tudi moj Patrol je trpel za klasično težavo - slabo kvaliteto originalnega intercoolerja, ki ni varjen in začne puščati. Nabavil sem večjega, varjenega, z ventilatorjem, ki je hkrati prišel še z nastavkom za merilnik pritiska (ni bilo potrebe po vrtanju v IC cev). IC sem naročil od možaka iz Rusije, poslan pa mi je bil preko nekoga na Češkem. Predstavljajte si klic ob 22h, na telefonu izpisana češka številka ....
Gospod reče: "Matic ... intercooler... ", veselo odvrnem: "Ja, ja".
Mi po češko pove nekaj stavkov, mu rečem "Ne razumem". Odvrne "Ne razumeš".
Ponovi taistih nekaj stavkov. Tokrat bolj počasi, ker tako pa bi pač moral razumeti. Rečem "Ne razumem". "Ne razumeš".
In spet, tokrat smrtno resno ter po polžje. Mu pa rečem "Ok". Odvrne "Ok", se po češko poslovi in prekine.
Sicer še danes ne vem kaj sem se z možakom dogovoril, sem pa intercooler dobil :lol:

Slika

Slika

Slika

Slika

Doma sem od prej imel še CB postajo, pa sem si za njo izrisal in natisnil nosilec.

Slika

Slika

Naslednji dodatek bo Provent 200 catch can, ker sem ob pregledu cevi od IC ugotovil, da so res precej naoljene ter nato verjetno Tillix boost control (needle&dawes valve).
jeza, Msusa je všeč
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki
#869
Ni ravno nekaj velikega, ampak mogoče pa bo koga zanimalo.

Montiral sem catch can. Potreboval sem precej časa, da sem nabral vse 'sestavine' in ne vem, ali je pomanjkanje najbolj banalnih delov stalnica le na Ptuju, ali dejansko povsod. O reducirju 25mm-16mm sem lahko le sanjal. V eni izmed trgovin je obnašanje mejilo že na posmehovanje, ko sem razlagal kaj rabim. Pravtako je bilo nemogoče dobiti 16mm fiting z 3/8" BSPT navojem. Še za 12mm in 16mm cevi sem moral obdelati par trgovin, da sem jih nabral skupaj. Vglavnem, zanimivo. Boljše naročiti preko spleta in vse skupaj montirati čez kak mesec, ko vse prispe.

Mann+Hummel Provent 200 - https://www.ebay.co.uk/itm/PROVENT-200- ... SwEzxYcXJc
(ceneje ga nisem našel s poštnino, če mogoče koga zanima)
Vse kar sem prebral kaže v smeri, da je to najboljša rešitev. Zadeva ima dejansko pravi filter, napram nekaterim catch can-om, ki so prazni ali pa imajo notri le kos naluknjane kovine. Izogibati se je pravtako potrebno tistim, ki imajo notri medeninaste 'kompresorske filtre':
Slika
Slika
Velika verjetnost je, da bo pozimi tak filter zmrznil in povzročil dovolj povratnega pritiska, da bo šlo tesnilo ali celo kaj hujšega. Zato definitivno kupiti nekaj preverjenega in po možnosti z ventilom, kot ga ima Provent, ki se ob prevelikem pritisku odpre.

Ker je bilo za smisleno ceno nemogoče najti 25mm-16mm reducir, sem ga narisal in natisnil iz nylon plastike, ki je temperaturno in kemično obstojna.
Slika

Slika

Slika

Nato sem ustvaril preprost nosilec, ki se privijači na obstoječe luknje na blatniku.

Slika

Ker je fiting iz motorja v osnovi 12mm, fiting za vračanje pa 16mm, sem se odločil, da ga zamenjam za 16mm. Originalno je vmes pač cev, ki se zmanjša od 16mm-12mm.
Pravtako ima originalni fiting (iz motorja) zelo malo luknjo. Nekateri (na avstralskem forumu) jo povrtajo, ali pa pač menjajo za večji fiting (nekateri tudi 19mm), saj s filtrom predstavimo novo oviro.
Slika
Slika

Končni izdelek:
Slika

Zaenkrat je izhodna (modra) cev speljana ob šasiji in ima na koncu ventil. V bistvu se torej cev uporabi za držanje ulovljenega olja, dokler ga ob servisu ne izpustimo. Načeloma je to najbolj pogosta rešitev, ki jo je moč zaslediti na spletu.
Je pa na mizi že natisnjen prototip za zamenjavo omenjenega. Samo smiselno mesto za montažo še je potrebno najti.

Slika

Če bi se kdo rad lotil montaže - pri 3.0DI Patrolu potrebujete catch can, 2x reducir 25-16mm, 1m 16mm cevi in 1m 12mm cevi ter objemke, nosilec, 12mm pipico ter 16mm fiting z 3/8" BSPT navojem (imam še 4, podarim).
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki
#1205


V preteklem letu Patrol ni bil deležen pretirane pozornosti. Vsaj ne takšne, kakršne bi si sam želel. Nanj sem namestil nekaj drobnarij in se z njim odpravil na potep po Sloveniji, vendar prave ljubezni ni dobil. Šasija ter spodnji del sta potrebna temeljite preplastitve. Prav tako bi bilo potrebno menjati prednji prečnik, ki služi kakor nosilec hladilnika vode. Glede na omenjen prečnik se bo korozijo našlo še kje drugje. Vendar nič ne de. Tako pač je, ko voziš dvajset let star avtomobil.

No, pa predelajmo še drobnarije.
Najprej je poginil alternator. Je, seveda, dobil novega. Nato sem za spremljanje delovanja motorja naročil Nisbie(+ BT adapter). Menjal amortizerje pokrova motorja. Prav tako sem menjal hladilnik vode, ker je na starem počila plastika.



Večja drobnarija so bile nove pnevmatike. Cooper Discoverer STT Pro.



Pa na potepu po Sloveniji sva s punco želela spati v avtu. Zatemnitev šip.



In seveda, postelja oziroma predalniki. Predalnike sem želel izdelati sam in sem jih zato najprej izrisal. Zaradi preprostosti uporabe sem se odločil za aluminijaste profile velikosti 30x30mm. Naročal sem na https://www.tuli.si/, kjer profile hkrati tudi že narežejo na želeno dolžino. Zaradi pred-dopustne časovnice sem zaenkrat ostal pri okvirju. Predalniki sledijo.



Potem je pa sledila še ena večja drobnarija. Strešni prtljažnik.



Naj bo to konec drobnarij. Večje stvari sledijo!
suzuki grand vitara v6

A mogoče kdo ve, kdo je lastnik Grand vitare stari[…]

Kompresor

Nimam pretiranega znanja o kompresorjih, bi pa rek[…]

OM606

Pa si rekel, da ne veš, če se upaš l[…]

Ineos Grenadier

In pa, kaj sploh je 'življenjska doba' motorja p[…]