Sem spadajo vse obnove in predelave, ki ne vključujejo celotnega vozila. Od popravila mopeda do nadgradnje prenosnega štedilnika.
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki Po meri
#1452
Sem želel še malce počakati, da bi lahko pokazal kaj več. Vendar naj bo. :grin:

Nadomestno glavo so mojstri iz delavnice Očić obnovili in je zdaj že doma. Priznam, da sem trepetal, ali bo tokrat vse šlo po načrtih, ali se bom spet opekel. Vendarle pa se mi je očitno nasmehnila sreča (oziroma me ni spet udarila nesreča :sweat_smile: ) in z glavo je vse v najlepšem redu.

Če se vrnem še malce nazaj.
Preden sem glavo odpeljal na obnovo, sem odstranil pokrov glave, sestavo odmičnih gredi, dva senzorja in grelne svečke. No, pri grelnih svečkah se je zaustavilo. Zanimivo, pri odvijanju primerkov, ki na koncu niso želeli iz glave, mi je uspelo odviti večino navoja svečke. Šele nato je svečka 'zagrabila' in sem jo odlomil. Zlomila se je nad navojem, ki je ob nadaljnem odvijanju ostal na miru, zgornji del pa se je prosto vrtel. Zgornji del se tako dejansko niti ni v celoti odlomil. Več na fotografiji.



Ko sem uspešno polomil tri svečke, postal jezen ter razočaran in si orisal misel, da bo tudi ta glava nekje počena in neuporabna, sem vse skupaj odpeljal na obnovo. Verjetno bi na navoj lahko navaril nove matice in še enkrat poskusil z odstranjevanjem, vendar se mi iskreno ni ljubilo. Hkrati imajo mojstri z danim najverjetneje precej več izkušenj kakor jaz.

Po nekaj dneh sem prejel klic, da je glava končana in pripravljena na prevzem. Cena vsega skupaj je bila 350€.





Domov sem pripeljal tudi okrasni kup aluminija - prvotno glavo. Predvidevam, da so najprej odkrili eno razpoko, ki so jo nato zavarili, da je glava ob preizkusu sploh prenesla nekaj pritiska. Ob nadaljnjem preizkušanju pa so se pojavile še vse druge razpoke.
Tukaj se pogovarjajo o neuničljivosti teh glav, zato se sprašujem, kaj je prejšnji lastnik počel, da je tako uničil glavo. Kolikokrat in kako zelo se je moral pregreti motor...



Je pa medtem domov že prispel 'mystery box'. :smile: Tesnila in ostale malenkosti.
Naslednji teden bo predvidoma urejen tudi blok motorja. Prav tako pa bi morale prispeti tudi ojnice.



Še malce potrpljenja, nato pa bom lahko pričel s sestavljanjem. :fingers_crossed:
jeza, KRiStJaN11, Dr.Patrol in 1 ostalim je všeč
Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevki Po meri
#1462
Hudo! :blush:
Vem, kak je filling, ko dobiš po pošti nek nov kos. Jst zdej kr v tri dni nekaj naročam, samo da me preplavi ta občutek :joy: :rofl:

Nasvet: Navoje novih svečk, injektorjev, vijakov izpušnega kolektorja in turbine pred vgradnjo namaži z aluminij mastjo.
Tako uporabljam jaz, pojma nimam kje sem jo jaz kupi, ampak dobiš jo zgleda tudi v Merkurju.
https://www.merkur.si/anti-seize-loctit ... gfd-500-g/
game-on je všeč
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki Po meri
#1466
@Dr.Patrol Hvala za nasvet. Bom nabavil.
Se pa v zadnjem času res razvajam s paketi. Je pa zaradi omenjenega malce manj zadovoljna moja denarnica. :sweat_smile:

Kaj pa vijake glave? Berem, da jih nekateri rahlo naoljijo, spet drugi pravijo, da zaradi olja ne dobimo natančnega odčitka momenta. Bral sem tudi, da jih nekateri namažejo s tekočim tesnilom za navoje.
V service manualu ni na to temo nič napisanega.

Sem pa v preteklem tednu domov (končno) pripeljal tudi motorni blok. Blok je bil poravnan, cilindri postruženi na dimenzijo 87,5 mm ter na koncu tudi 'pohonani'.









Prvotno je bilo dogovorjeno, da se bo blok tudi speskalo in pobarvalo. Na koncu do tega ni prišlo. Bojda zaradi pokvarjenega kompesorja za peskanje.
Kakorkoli, blok je spet pristal na domačem stojalu.



Ker blok ni bil pretirano rjav in ker je že bil poravnan in postružen, sem se odločil, da obstoječo barvo pobrusim ročno.



Nato sem motorni blok opral s tlačnim čistilcem in kopico detergenta.
Detergent sem nalil v zanimivo flaško, da so si sosedje lahko o moji pameti ustvarili novo sliko. :joy:



Posušil sem ga z uporabo kompresorja, nato pa vse površine obrisal še z razredčilom. Sledilo je lepljenje predelov, ki morajo ostati nepobarvani. 'Hamer metoda' deluje presenteljivo dobro (več o tem v tem posnetku). Jaz sem sicer uporabil kladivo s plastično kapico, ampak metoda deluje isto dobro. Na aluminijastem bloku si tega verjetno ne bi upal.



Za barvanje sem uporabil VHT Engine Enamel barvo. Po navodilih proizvajalca sem najprej nanesel 3 sloje temeljne barve (VHT SP-148), nato 3 sloje barve (VHT Engine Enamel, barva Nu Cast Iron, SP-997) in zatem še 3 sloje laka (VHT SP-145). Za vsak sklop sem najprej, po navodilih, nanesel 2 tanjša sloja in nato še en srednje pokrivni sloj. Med sloji v posameznem sklopu je bilo potrebno čakati 10 minut, med sklopi pa 30 minut. V garaži sem med barvanjem zagotovil temperaturo višjo od 19 stopinj.
Na koncu je izgled motornega bloka presegel moja pričakovanja. Barva deluje kvalitetno in tudi izgled mi je izredno všeč. Glede Nu Cast Iron barve sem imel dvome. Bal sem se, da bo presvetla in preveč srebrna.
Barvo bi bilo sicer potrebno še toplotno obdelati (20 minut na 95 stopinjah). Ta del sem izpustil in bo barva pač prvič toplotno obdelana, ko bo prvič zarohnel motor.







jeza, Dr.Patrol, roli je všeč
Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevki Po meri
#1490
Nissanov service manual pravi olje.
Jaz sem jih naoljil, ker so me tako učili tudi že v šoli, zavisi pa verjetno, katerega mojstra vprašaš :grin:


Slika

Bral sem tudi jaz o raznih navojnih mazivih, ampak včasih si moraš reči stop :laughing:
game-on je všeč
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki Po meri
#1491
Hvala. Bodo dobili oljni tretma :grin:

Sem pa pošti dobil tudi nadomestno tesnilo glave. Prvotno sem kupil standardno dimenzijo (1.65 mm), ki pa po nadaljnjem branju zame ne bo OK. Motorni blok je bil prikrajšan za 0.2 mm materiala, glava pa za 0.15 mm.

Slika

Težava nastopi, ker je na voljo le 'repair' dimenzija (1.85 mm). Z danim tesnilom še vedno manjka 0.15 mm materiala, debelejšega tesnila pa ni možno dobiti.
Po pogovoru z osebo, ki se je znašla v isti situaciji (motornemu bloku je vzel 0.22 mm, glavi pa 0.15 mm), sem dokaj prepričan, da bo situacija z 1.85 mm tesnilom rešena. Bom pa za vsak slučaj premeril še 'piston projection'. Če pa izmerjena cifra ne bo znotraj tolerance, potem sem pa v velikih škripcih :sweat_smile:

Slika
Dr.Patrol, KRiStJaN11 je všeč
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki Po meri
#1497
Samo sestavljanje motorja se morda ne odvija tako hitro, kot bi si želel. Vendarle pa lahko pokažem vsaj nekaj napredka.

Glavna gred je bila prva v vrsti za vrnitev v blok motorja. Na tej fazi sem namestil nove radialne ležaje glavne gredi ter nov set aksialnih ležajev med četrtim ter petim cilindrom. Ciljna toleranca novih radialnih ležajev je med 0.03 in 0.05 mm, aksialnih pa med 0.10 in 0.25 mm. Toleranco radialnih ležajev sem preverjal z uporabo Plastigauge, medtem ko sem toleranco aksialnih ležajev preverjal z uporabo merilnih lističev. Izmerjena toleranca radialnih ležajev je na vseh mestih znašala 0.05 mm, pri aksialnih ležajih pa 0.15 mm.







Ker bi iz motorja rad iztisnil nekaj več konjičkov in ker bi v največji meri navor želel pri nižjih obratih, sem se odločil za nakup novih kovanih Hench Performance ojnic. V primerjavi z originalnimi ojnicami so nove bolj masivne. Obenem sem vijake za pritrditev ojnice zamenjal z ARP 2000 vijaki.







Po potrditvi, da je razmak batnih obročkov znotraj tolerance, je sledila vgradnja ojnic in batov.
No, tukaj se je zataknilo. Napaka, ki sem jo storil me je ustavila za dober mesec. Pred vgradnjo sem se namreč podučil, da je edini pravilni in sodobni način vgradnje batov z uporabo konusnega 'kompresorja' batnih obročkov. S slednjim bi naj bila možnost, da med vgradnjo zlomiš batni obroček minimalna. Konusni 'kompresor' se kupi za izbran diameter cilindra (v mojem primeru 87.5 mm) in je dobesedno narejen samo za eno dimenzijo batov. Pa še drag je kot žafran. :rage:
V primeru mojih batov je bil diameter kompresorja pri vrhu prevelik. Slednje je pomenilo, da kompresor pri vrhu obročka ni dovolj stisnil in se je med potiskom navdol čez rob bata zavihal najnižji obroček - oljni obroček. Na tej fazi sem bil za trenutek pregrob in sem na enem batu obroček polomil.



Po mesecu čakanja na dobavo batnih obročkov sem z delom lahko nadaljeval. Tokrat s klasičnim kompresorjem obročkov.
Aja, pa uporabljal sem 'limited edition' rokavice s posebnim zračenjem. :laughing:



Tolerance ojničnih ležajev sem potrjeval po enakem principu kakor ob vgrajevanju glavne gredi, tj. z uporabo Plastigauge.

Samo sosledje vijačenja ojnic je bilo zaradi uporabe ARP 2000 vijakov nekoliko drugačno. Vijake je bilo na ojnicah potrebno trikrat privijačiti na 68 Nm in jih medtem dvakrat odvijačiti. Slednje naj bi po navodilih proizvajalca ojnic zagotovilo želen raztez vijakov.

Po vgradnji sklopov ojnic in batov sem menjal tudi zadnje glavno tesnilo.





Po vgradnji batov sem premeril tudi projekcijo batov - 'piston projection' ali 'piston protrusion'. Z dano se načeloma določi potrebno debelino tesnila glave. In pa, lastnika motorja se pomiri, da bati ne bodo udarili po ventilih :sweat_smile:
Na motorju OM606 je v osnovi toleranca projekcije med 0.785 ter 1.015 mm. Slednje nakazuje, da je potrebno uporabiti tesnilo debeline 1.65 mm. Ob poravnavi bloka je možno uporabiti t.i. 'repair size' velikost tesnila glave. Slednje je debeline 1.85 mm. Da je potrebno uporabiti slednjega bi nam povedala toleranca projekcije med 0.985 ter 1.215 mm.
No, tukaj se malce zaplete.
Ker je bil blok poravnan (za 0.2 mm) in ker je bila poravnana tudi glava (za 0.15 mm) sem bil med načrtovanjem ter naročanjem potrebnih nadomestnih delov pod vtisom, da bom potreboval debelejše tesnilo. Debelejše tesnilo sem tudi naročil.
Po opravljenem merjenju projekcije pa je očitno, da omenjenega ne bom potreboval. Med načrtovanjem namreč nisem upošteval, da je lahko dolžina (oziroma višina) kovanih ojnic ter širših batov manjša od originalne. Po kasnejši raziskavi sem ugotovil, da so kovane ojnice 0.3 mm krajše od originalnih. Gledano nazaj bi moral torej projekcijo izmeriti predno sem dokončno razdrl motor, najprej nato naročiti ojnice in bate ter sklop obojih premeriti ter šele nato določiti koliko materiala bi bilo potrebno odvzeti iz bloka motorja. Kakorkoli, ob dinamiki obnove tega motorja in dejstvu, da sprva nisem imel namena menjati batov, kaj šele ojnic, se zaradi opisanega po glavi ne tolčem pretirano. Povprečje izmerjene projekcije je na mojem motorju namreč le 0.534 mm. Če temu prištejem še 0.15 mm, ki so bili poravnani iz glave motorja, potem je skupna projekcija 0.684 mm. Ja, manjka mi je desetinka milimetra, da bi ujel spodnjo mejo tolerance.
O opisanem sem povprašal v Facebook skupini OM 606 Superturbo. Originalna debelina tesnila bo v redu.





Ko se zaplete, se res zaplete.
V Top Shop reklami bi rekli - "ampak, to še ni vse!". :joy:

Med pripravami, da bi na blok namestil tesnilo glave sem opazil, da je pokrov verige ostal neporavnan. Tudi pokrov je spojno mesto in bi z previsokim pokrovom najverjetneje pokvaril spoj med blokom, tesnilom ter glavo.
Mojster je tako ob obdelavi bloka na pokrov pozabil. Če sem povsem iskren, se tudi jaz na pokrov nisem spomnil. Bi pa pričakoval, da bo nekdo, ki je v dani fazi obnavljal povsem enak motor, to izpostavil in zadevo uredil kot je potrebno. Razjezilo me je tudi dejstvo, da mi je po tem, ko sem težavo izpostavil, odvrnil da naj na pokrovu pritrdilne luknje povrtam na 0.5 mm večji diameter. S slednjim bi verjetno res pridobil nekaj manevrskega prostora pri namestitvi pokrova, vendar bi višina ostala previsoka. S slednjim bi težave le prestavil na tesnjenje posode za olje - karterja. Ko sem izpostavil še slednje mi je svetoval naj težavo potem rešujem s tesnilo maso. :rolling_eyes:



Težavo sem zato reševal sam. Z merilno urico sem po dolžini premeril odstopanje pokrova in potrdil, da je uniformno. Pokrov sem nato predal prijatelju, ki ga je poravnal.







Tako. Zaenkrat sem na tej točki. V prihodnjih dneh pričakujem dostavo nekaterih tesnil, ki bodo omogočile namestitev oziroma konverzijo na OM648 karter. Nato pa sledi namestitev tesnila glave in ostalega.
KRiStJaN11, jeza, romex in 2 ostalim je všeč
Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevki Po meri
#1500
Pa si rekel, da ne veš, če se upaš lotit obnove motorja... Si dokaz, da se vse da, če je volja. Če si ob delu že zbran in se ti ne mudi, imaš čas, da si najdeš vse potrebne podatke in tako delo opraviš profesijonalno. Kot to delaš ti. Bravo!
romex, game-on je všeč
Uporabniški avatar
game-on
dni od registracije Prispevki Po meri
#1503
@Dr.Patrol Hvala za lepe besede! Pomenijo veliko.

Motor počasi dobiva svojo končno obliko. Do zaključka obnove še sicer manja nekaj dražjih delov (beri: turbo), vendar na koncu predora že vidim svetlo luč.

Ampak. Gremo po vrsti. :grin:
Najprej par fotografij še 'brezglavega' motorja.

Ob ponovnem sestavljanju sem zamenjal pogonsko verigo. Odločil sem se za garnituro Febi Bilstein 30301. Veriga v omenjenem kompletu je že sklenjena. Slednje je bilo zame pomembno, saj mi je omogočilo, da se izognem nakupu orodja za sestavljanje/razstavljanje verige.



V dani fazi sem verigo namestil le provizorično, da sem lahko namestil pokrov verige. Na omenjenem sem zamenjal sprednje glavno tesnilo ter začasno na svoje mesto postavil tudi zobnik, ki poganja vakumsko črpalko ter hkrati tudi črpalko za gorivo.
Pokrov verige nima lastnega tesnila. Uporabil sem tekoče tesnilo za prirobnice Loctite 574, ki ga priporoča Mercedes.



OM606 ima palico za merjenje količine olja v pokrovu verige. Palico sem izbil, luknjo povrtal na 12,5 mm ter pripravil M14x1,5 navoj. Uporabil sem ta čep.
Zaradi predelave na drugo oljno kad, ki ima merilno palico speljano neposredno iz stranice karterja, te merilne palice ne potrebujem.



Sledila je namestitev 'multi layered steel' tesnila glave in glave. V retrospektivi bi se lahko odločil za izboljšane vijake za pritrditev glave, vendar verjamem, da bodo originalni več kot zadostovali.
Ob namestitvi glave sem si ob vijake zapisal tudi vrstni red vijačenja. Ob tolikih vijakih se lahko sicer dokaj hitro zmedeš, tako pa je zadeva vsaj za odtenek bolj preprosta. Vijaki se sicer zategujejo v štirih stopnjah - 15 Nm, 35 Nm, 90 stopinj in 10 minutna pavza ter ponovnih 90 stopinj. Ravno dovolj, da se ob vijačenju prijetno spotiš. :smile:







Bojda je na OM606 motorjih morebitna težava tudi 'intake side' odmična gred. Zobnik je na gred stisnjen in se v redkih primerih zavrti. Slednje uniči timing motorja.
Pogosta rešitev je preprost TIG var oziroma v večini primerov (tudi pri meni) vrtanje luknje, navoja in uporaba zapornega čepa s kopico rdečega Loctite. Ta videoposnetek dobro pokaže postopek.

Če se kdo v prihodnosti loti točno tega postopka je zdaj na voljo tudi vodilo za vrtanje, ki ga je možno 3D natisniti. Najdete ga tukaj. Lahko ga natisnem tudi jaz.



Sestoj odmičnih gredi je takoj zatem romal na svoje mesto. 'Kapice' odmičnih gredi so sicer privijačene le na 15 Nm, vendar je pri namestitvi vseeno potrebno biti precej pazljiv. Vijačiti je potrebno postopoma in od sredine navzven. Sicer lahko gredi hitro zvijemo.



Z nameščenimi odmičnimi gredmi mi je do zaključka 'timing-a' manjkala še pravilna namestitev črpalke za gorivo.

OM606 črpalka za gorivo je elektronska in ima nameščene 6 mm elemente. Ker želim popolnoma mehanski motorni sklop sem se odločil za mehansko OM603 črpalko goriva. Omenjena ima v osnovi 5,5 mm elemente.
Pred namestitvijo je črpalko zato prevzel Anchev Diesel. Črpalko je obnovil in vanjo namestil večje, 7,5 mm elemente.

Elektronska OM606 črpalka je nameščena 14 stopinj po TDC (top dead center), medtem ko se mehansko črpalko z večjimi elementi namesti nekoliko prej, in sicer med 8 ter 10 stopinjami po TDC. Ker ciljam na zmerno moč motorja, sem črpalko namestil na spodnjo mejo 10 stopinj.



Naslednja v vrsti prilagoditev je bila menjava motornih nosilcev. Novi nosilci so varjeni ter barvani z enako barvo kot motorni blok.





V primeru pregrevanja se OM606 praviloma pregreva na zadnjem delu motorja (peti ter šesti cilinder). Med pogoste izboljšave je zato umeščen ti. 'cooling mod', ki sem ga izdelal tudi sam.
V zadnjem delu motorja že obstaja odtočni čep. Namesto omenjenega v dan navoj namestimo želen fiting (navoj je M18x1,5). Na ohišje vodne črpalke se nato povrta 14,5 mm luknjo in M16x1,5 navoj. Sam sem za povezavo uporabil AN10 fitinge in cev.





In pa, še ena prilagoditev.
Oljna kad na OM606 motorju ima 'zajem' na sprednjem delu motorja. V mojem primeru zaradi diferenciala tak karter ne pride v poštev. Na srečo je Mercedes motorje izdeloval po podobnem principu. Uporabi se namreč lahko oljno kad ter oljno črpalko iz OM648 motorja (izključno iz modela W211).
Seznam številk rezervnih delov, ki so potrebni za tako predelavo je tukaj.









Tako.
Tukaj smo zaenkrat. Sledi raziskovanje različnih turbo možnosti (recimo Borg Warner S200 z manjšim 0,63 A/R ohišjem ali pa Holset HE221W) ter različnih opcij izpušnih kolektorjev (originalen, KangaroosTeam, DPUK ali celotna garnitura Turbobandit).

Če se najde kdo s širšim znanjem o turbopolnilnikih se priporočam za kakšno diskusijo. Dam za kakšno pivo. :grin:
jeza, Dr.Patrol, roli je všeč
Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevki Po meri
#1504
Đizs, ostal sem odprtih ust :astonished: :raised_hands:
game-on je všeč
Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevki Po meri
#1505
Glede turbin nimam pretiranega znanja, sigurno si se bolj poglobil, kaj dajejo na OM motorje, edino kar sem opazil je, da pri Holset HE221W je prirobnica T25 (vsaj tako mislim?), izpušne kolektorje pa imaš T3 oz T3/T4 prirobnico. Se pravi, turbino z T25 prirobnico brez adapterja, ne boš moral pritrditi.

Prednost turbin z notranjim wastegatom je to da so enostavnejše in cenejše, ker ne rabiš kupiti posebej blow-off ventila.

Mogoče bi bila bolj primerna zate turbina Holset HX35? https://www.speedingparts.eu/p/turbo-ac ... egate.html
game-on je všeč

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/035/337/114/ca5c[…]

https://imgur.com/QFimHDz.png Zanimivost. Mojem[…]

OM606

Nekoč, ko bom imel čas in voljo, bom se usedel in […]

Suzuki Grand Vitara V6

A mogoče kdo ve, kdo je lastnik Grand vitare stari[…]